محمدرضا دیانی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی در رابطه با طرح جدید کارت ۱۰ تا ۵۰ میلیونی خرید کالا به «نسیم آنلاین» گفت: در واقع این طرح تسهیلاتی است که موجب تحریک تقاضای کل خواهد شد اما بهتر بود راهکاری اندیشیده شود تا در این میان  کمک به کالای ایرانی بیش از هر چیز مورد توجه قرار می گرفت.

وی افزود: متأسفانه بازارها مملو از کالاهای خارجی است و زمانی که این کارت‌های اعتباری وارد بازار شود قطعا خرید لوازم خارجی نیز افزایش خواهد یافت و این موضوع، کار را برای تولید کننده ایرانی سخت تر می کند.

دیانی تأکید کرد: در حقیقت این طرح آن چنان که بر روی واردات و خرید کالای خارجی و خدمات تأثیرگذار خواهد بود بر روی تولید داخلی تأثیر چندانی ندارد، شاید طرح جدید کارت خرید کالا به کل اقتصاد کمک کند اما این کمک مستقیم نخواهد بود در صورتی که امروز در شرایطی قرار داریم که باید به صنعت داخلی کمک های مستقیم صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این که چرا طرح کارت اعتباری ده میلیونی خرید کالای ایرانی مورد استقبال چندانی قرار نگرفت به «نسیم آنلاین» بیان داشت: اشتباه اساسی دولت و بانک مرکزی در رابطه با طرح کارت اعتباری 10 میلیونی خرید کالای ایرانی این بود که در آن طرح اجازه ندادند تا دامنه مخاطبان مانند دامنه مخاطبان خودرو گسترده باشند بلکه دامنه را محدود کردند و حتی تمامی کارمندان و حقوق بگیران دولت نیز در دامنه مخاطبان این طرح قرار نداشتند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: الان هم اگر دولت نمی توانست این طرح جدید را به کالای ایرانی اختصاص دهد حداقل دامنه مصرف طرح 10 میلیونی را برای عموم مردم بیشتر کند تا به این ترتیب به صنعت داخل نیز کمک مستقیمی صورت بگیرد.