مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک تجارت، افزایش های اخیر شاخص ها در بازار سهام را ناشی از تاثیرگذاری مستقیم آن از حواشی مذاکرات بین المللی بر این بازار دانست و به نسیم گفت که به غیر از اخبار این مذاکرات، درحال حاضر اتفاق خاصی که بازار نسبت به آن واکنش نشان بدهد، رخ نداده است.

امیرشیروانی، اذعان داشت که بازار سرمایه درشرایط کنونی نسبت به عوامل تاثیرگذار پخته تر عمل می کند و چنانچه خروجی مذاکرات مثبت نباشد، ممکن است که شاخص  ها با ریزش  مواجه شود، اما شدت  آن نسبت به قبل بسیار کمترخواهد بود.

به گفته وی، درحال حاضر قیمت انواع سهام نسبت به دفعات قبل تر به مراتب پایین تر بوده و قیمت ها  به حدی رسیده که  ریزش بیش از این هم  چندان معنادار نیست.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک تجارت، افزود که اگر مذاکرات شکست بخورد احتمال دارد که شاخص بازار سرمایه پنج هزار واحد ریزش کند و درعین حال ممکن است که بازار ارز متلاطم شود.

شیروانی، با اشاره به تفاهم نامه لوزان و افزایش امیدواری ها دربازار سرمایه به نسیم گفت: در حال حاضر قیمت اکثریت سهام بسیار ارزنده بوده و مسولین هم افراد را به خرید سهام توصیه میکنند، زیرا قیمت ها  در پایین ترین حد ممکن است.

وی تصریح کرد که در عین حال اگر نتایج مذاکرات مثبت باشد اصلی  ترین ریسک سیستماتیک که بازار با آن مواجه است مرتفع خواهد شد و اقتصاد و بازار سرمایه  پویایی جدی تری خواهد گرفت و افزود اگر مذاکرات حل شود شاید در کوتاه مدت اتفاق جدی رخ ندهد اما در دورنمای بلند مدت ، سودی که ایجاد خواهد شد، بازار سرمایه تحت تاثیر قرار می گیرد.

شیروانی، با اشاره به بازگشایی نماد شرکت های پالایشی بر بازار سرمایه هم گفت که به نظر می رسد بازگشایی نماد شرکت های پالایشی تاثیر خاصی بر شاخص های بازار سرمایه نگذارد.