به گزارش «نسیم»، سید اصغر برائی نژاد سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز طرح ویژه تشدید به نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان توسط اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد، گفت: تمرکز تولید، حمل و نقل و توزیع در سطح استان تهران در حوزه دامپزشکی نظارت جدی این اداره کل را می‌طلبد.

وی افزود: زنجیره تولید و استحصال فراورده‌های دامی به گونه ای است که دامپزشکی باید با برنامه‌ریزی به واحدهای مختلف دامداری‌ها، مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها نظارت داشته باشد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران اظهارداشت: بنابراین برنامه‌ها باید به صورتی باشد، تا استراتژی وزارت جهاد کشاورزی یعنی امنیت غذایی و سلامت فرآورده‌هایی که مردم مصرف می‌کنند، تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل دامپزشکی استان تهران در ماه رمضان نظارت‌های خود را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: امروز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده، همکاران ما (دامپزشکان، کاردان‌های دامپزشکی) در قالب اکیپی نظارتی، ثابت و سیار نظارت بر زنجیره‌های تولید، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و همچنین ناوگان حمل و نقل را شروع می‌کنند.

برایی نژاد تصریح کرد: هدف ما ارتقاء شاخص‌های بهداشتی تولید وعرضه فراورده‌های دامی است و امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها به وظایف تعریف شده برای سازمان دامپزشکی نائل شویم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: در سطح استان تهران روزانه 39 اکیپ کار نظارت بر کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی، سردخانه‌ها و غیره را با 130 نفر به همراه 130 نفر دامپزشک، کارشناس و کاردان دامپزشکی بر عهده دارند.

وی افزود: در طول یک ماه رمضان، اکیپ‌های ویژه به همراه کارکنان اداره کل دامپزشکی استان تهران بر 34 واحد کشتارگاهی، 150 واحد بسته‌بندی و سردخانه، 1500 ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های دامی و بیش از 5 هزار مرکز عرضه فرآورده‌های دامی نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف در حوزه‌های مختلف، فرآورده‌های دامی براساس قانون محموله‌ها ضبط و براساس آزمایشات انجام شده بر روی محموله‌ها مشکلی که توسط آنها ایجا شده را بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی، ساعت کاری اکیپ‌های بازرسی در ماه رمضان را از 8 صبح تا افطار عنوان کرد و بیان داشت: اکیپ‌های نظارتی بر کشتارگاه‌ها قبل از ساعت 8 صبح کار خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: کل پرسنل اداره کل دامپزشکی استان تهران 250 نفر است که این 130 نفر که کار نظارت بر واحدهای دامی را در ایام ماه مبارک رمضان بر عهده خواهند گرفت، از بین همان 250 نفر انتخاب شده‌اند.

برائی‌نژاد تصریح کرد: به طور کلی اداره کل دامپزشکی استان تهران کار نظارت و سرکشی بر مراکز عرضه تولیدات دامی را در طول سال انجام می‌دهد، اما تا پایان ماه مبارک رمضان این اکیپ‌های ویژه به صورت جدی‌تر کار نظارت را انجام می‌دهند.